دارا خسرو شاهی کیست؟ داستان زندگی مدیرعامل ایرانی اوبر

اردیبهشت 6, 1402
۰ نظر

دارا خسرو شاهی کیست؟ داستان زندگی مدیرعامل ایرانی اوبر

شرکت تاکسیرانی اینترنتی بین المللی اوبر، یکی از موفق‌ترین شرکت‌های فناورانه دنیا می‌باشد. اوبر علاوه بر آمریکا در اروپا و دیگر کشورهای آسیایی نیز فعالیت دارد. و روزانه  میلیون‌ها کاربر در حال استفاده از آن هستند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مدیرعامل اجرایی این شرکت یا به اصطلاح مشخص‌تر CEO آن، یک ایرانی به نام دارا خسرو شاهی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به طور مختصر به شرح بخش‎های جالب زندگی او بپردازیم.

کودکی

دارا خسرو شاهی متولد خرداد ماه سال ۱۳۴۸ در تهران است. خانواده خسروشاهی یکی از خانواده‌های مطرح و سرشناس ایرانی در سال‌های قبل از انقلاب بودند. خانواده او احداث کننده و سرپرست مجموعه‌های تولیدی نام آشنایی بودند. از این مجموعه‌ها می‌توان به شرکت داروسازی تولید دارو، کارخانه مواد شوینده تولی پرس اشاره کرد.  از همه مهم‌تر، عموی او حسن خسرو شاهی، مدیر عامل مجموعه صنایع غذایی مینو بود.

دارا خسرو شاهی بعد از انقلاب

بعد از وقوع انقلاب  در سال ۵۷ خانواده او ازایران رفتند و به آمریکا مهاجرت کردند. در آن زمان که دارا تنها ۹ سال داشت، آن‌ها توانستند جای پای خود را به خوبی در آمریکا محکم کنند. در آن دوره، تمام ایرانی‌های خارج از کشور و داخل کشور در حال گذراندن دوران سختی بودند. اما او در تلاش برای رسیدن به موفقیت بود و برای آن نیز به خوبی تلاش می‌کرد و تحصیلات خود را در آمریکا ادامه داد.او

 

بیو گرافی دارا خسرو شاهی

زندگی حرفه‌ای

او در آمریکا به تحصیل پرداخت و در نهایت در رشته‌ مهندسی  بیو الکتریک توانست کارشناسی خود را  بگیرد.

اولین فعالیت حرفه‌ای دارا خسرو شاهی، مدیریت اجرایی او در آژانس بین المللی خودرو “اکسپدیا”  ((EXPEDIA بود. او به قدری فعالیت خود را به خوبی انجام داد، تا اینکه اوانست اکسپدیا را به پر‌ ‌درآمدترین آژانس اینترنتی خودرو آمریکا تبدیل کند.

در نهایت نیز با پیشنهاد هیئت مدیره مجموعه اوبر، دارا خسرو شاهی با داشتن عملکرد عالی خود به عنوان مدیرعامل اجرایی آنجا درآمد.

 

او هم اکنون نیز در سمت خود در اوبر فعالیت دارد و به همراه خانواده خود در آمریکا زندگی می‌کند.

روابط خانوادگی

هادی و علی پرتوی