استقرار شرکت های دانش بنیان در اماکن مسکونی

آذر 2, 1401
۰ نظر
دانش بنیان

بر اساس تفاهم نامه معاونت علمی ریاست جمهوری با شهرداری تهران، شرکت‌های دانش بنیان فعال در شهر تهران می‌توانند در صورت کسب شرایط لازم، دفاتر خود را در اماکن مجاز مسکونی مستقر کند.

 برخی از مشاغل و موسسات می توانند از املاک با کاربری مسکونی، به صورت دفتر کار استفاده کنند ولی شرکت های تولیدی و خدماتی عموما چنین اجازه ای ندارند با تصمیمات اتخاذ شده و هماهنگی های بوجود آمده، در حال حاضر شرکت ها و موسسات دانش بنیان می توانند در املاک مسکونی، مستقر شوند. شرکت دانش بنیان مستقر در اماکن مسکونی اجازه شهرداری دارند. استقرار شرکتهای دانش بنیان صرفا در کاربری مسکونی واقع در پهنه های کار و فعالیت و مختلط (پهنه های M و S)  که دارای شاکی خصوصی یا آراء کمیسیون های ماده صد نباشد (مشابه دفاتر مهندسی) مجاز است، البته داشتن پایان کار برای ملک مورد درخواست الزامی است.
 شرکت های دانش بنیان باید توجه داشته باشند که کاربری ساختمان تغییر نمیکند و فقط به شرکت اجازه ی فعالیت داده می شود.
شرکت دانش بنیان

سایر فعالیت هایی که می توانند در اماکن مسکونی فعالیت نمایند به قرار زیر است:

  • فعالیت های ورزشی
  • مطب پزشک
  • دفتر وکالت
  • فعالیت های فنی و مهندسی

نواحی نوآوری از جمله مناطقی محسوب می گردند که کلیه شرکت های دانش بنیان و  اکوسیستم نوآوری قادر به فعالیت در آن میباشند. ناحیه نوآوری شریف و ناحیه نوآوری مدرس از جمله نواحی شهر تهران هستند که اگرچه طبق طرح تفصیلی شهر تهران برخی از نقاط آن در پهنه مسکونی واقع گردیده است اما فعالیت این شرکت ها در آن بلامانع میباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و یا استقرار در نواحی نواوری شریف و مدرس میتوانید با دفتر آفیسا به شماره ۶۶۱۵۸۱۱۶ تماس حاصل نمایید.