دکوراسیون دفتر کار
معمولا طراحی دکوراسیون دفتر کار با توجه به اصول و قوانینی انجام میشود که تنها با دانستن این اصول و قواعد می توانید یک چیدمان زیبا و شیک و در عین حال کاربردی را داشته باشید.
محل کار به عنوان محیطی شناخته می شود که تنها زیبایی آن، ملاک نیست و باید در عین حال که با توجه به نوع کاربرد فضا، تمام وسایل مورد نیاز در دسترس کارمندان و کارکنان یک محیط باشد ، دارای نظم و ترتیب و آرامش بخش نیز باشد تا راندمان کار در محیط کار بالاتر برود.
برای اینکه بتوانید دکوراسیون دفتر کار خود را به بهترین نحو ممکن طراحی کنید باید رنگ دیوارها و وسایل متناسب با دفتر کار شما باشد و حتماً برای چیدمان و دیزاین دفتر کار، به کاری که در آن محیط انجام میشود و مخاطبانی که با آن محیط سروکار دارند توجه کنید.
مخاطبان و ارباب رجوع ها در یک محیط کاری، تاثیر زیادی در انتخاب دکوراسیون و چیدمان و طراحی آن خواهند داشت و همچنین می توانید به نوع افرادی که به شما مراجعه می کنند و رده سنی و جنسیت آن ها توجه داشته باشید و بعد به طراحی دکوراسیون دفتر کار خود بپردازید.
تمام این مواردی که گفته شد میتواند هم در رنگ دیوارها تاثیرگذار باشد و هم در نوع کاغذ دیواری که انتخاب میکنید . علاوه بر آن در نوع و چیدمان صندلی و میز کار افراد و کمد ها و فایل ها و سایر موارد دیگری که در دفتر کار وجود دارد تأثیرگذار خواهد بود.
همچنین علاوه بر این موارد کفپوش و سقف دفتر کار هم می تواند با توجه به هدف شما متفاوت باشد و می توانید در قسمت های مختلف محیط کار های کوچک از رنگ های روشن تر برای ایجاد یک فضای دلباز در آن محیط استفاده کنید.
اما اگر فضای در اختیار شما به اندازه کافی بزرگ و یا جادار است، می توانید از هر نوع رنگی که تمایل داشته باشید استفاده کنید ، ولی باید به این نکته توجه داشته باشید که هر رنگی برای دیوارها و کف پوش و سقف و وسایل انتخاب کردید ، باید با سایر قسمت ها و وسایل در هارمونی کامل باشد و نوع محیط و چیدمان و دکوراسیون به گونه ای باشد که حس اطمینان و رضایت را در مخاطبان القا و ایجاد کند.
تزیین دفتر کار
در نظر داشته باشید که دفتر کار شما مانند خانه نیست که بتوانید برای چیدمان دکوراسیون داخلی آن از انواع مختلف دکوری ها و وسایل تزیینی استفاده کنید و برای چیدمان دکوراسیون دفتر کار و تزئین آن می توانید نهایتا از گلدان های گل طبیعی در قسمت های مختلف استفاده کنید تا هم حس طبیعت و سرزندگی در محیط وجود داشته باشد و هم زیباتر باشد و در عین حال محیط شما از حالت رسمی خارج نشود.
علاوه بر این موارد، گزینه ی دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که در فضای کاری خود از تابلوها و یا دکوری هایی استفاده کنید که متناسب با نوع کاربرد محیط شما باشد. به طور مثال استفاده از تابلوهای تصویر و عکس های شخصی در محیط کار، بیمه و یا خدمات اداری گزینه مناسبی نیست، ولی در عوض در گالری های هنری و محیط های کاری که در ارتباط با هنر و موارد این چنینی هستند دست شما برای استفاده از تابلو های مختلف باز است.
حتما بخوانید: ایده های فوق العاده برای طراحی بهتر دکوراسیون اتاق مدیریت
نکته ی دیگری که باید برای چیدمان دکوراسیون دفتر کار مد نظر قرار دهید این است که تمام وسایل مورد نیاز در جایی قرار داشته باشند که شما برای استفاده از آن ها دچار زحمت زیادی نشوید و وقت زیادی از شما گرفته نشود. این کار باعث می شود که هم بیش از حد خسته نشوید و هم راندمان کار شما بالاتر باشد.
خرید وسایل متناسب با ابعاد محیط
سعی کنید نوع وسایل و ابزاری که در اتاق کار شما قرار می گیرند، مانند میز و صندلی و کمد و فایل های اداری، با توجه به ابعاد و فضایی که در اختیار دارید خریداری شوند. به طور مثال اگر در اداره و یا محیطی کار می کنید که محل دفتر کار شما ابعاد کوچکی دارد و متراژ بالایی ندارد، بهتر است از میز و صندلی های اداری که ظریف تر هستند و فضای کمتری را در بر میگیرند استفاده کنید تا تمام فضا توسط میز و صندلی گرفته نشود و هر چه میز و صندلی ها کاربردی تر باشند می توانند گزینه مناسب تری باشد.
حتما بخوانید: دکوراسیون و چیدمان محیط اداری
انتخاب کمد اداری مناسب دفتر کار
سعی کنید در دفتر کار خود از فایل ها و کمدهایی استفاده کنید که تنها ویژگی آن ها زیبایی نباشد، بلکه بتوانند فایل های مختلف را در خود جای بدهند و عمق و ابعاد آن ها به اندازه کافی با توجه به اسناد و مدارک شما باشد.
گزینه دیگری که باید در چیدمان دکوراسیون دفتر کار به آن توجه کنید نوع طراحی و نورپردازی محیط کار شما است. بهتر است طراحی نورپردازی اتاق کار شما به گونه ای باشد که نور کافی برای انجام کارها و مطالعه و تایپ و کارهای دیگر را داشته باشید . نور پردازی مناسب در محیط باعث می شود که شما بیش از حد از چشمتان کار نکشید و از ضعیف شدن زود هنگام چشم شما جلوگیری می کند.
طراحی دکوراسیون شیک محل کار
پس به صورت خلاصه وار برای طراحی دکوراسیون شیک در محل کار خود بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید :
رعایت تناسب رنگ در طراحی دفتر کار
رعایت نظم در چینش میز و صندلیهای موجود در اتاق کار
برقراری نظم و ترتیب با استفاده از دکور و قفسه و فایل اداری
قرار دادن قسمت مشخص برای نصب نت و یادداشت های مهم
بهره وری از نور طبیعی و نورپردازی مناسب در اتاق کار
استفاده از گیاهان آپارتمانی در داخل محل کار
سوالات متداول
1- برای چیدمان دکوراسیون دفتر کار باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟
در اولین مرحله انتخاب وسایل و خرید آن ها و چیدمان و دیزاین باید تناسب کامل با نوع محیط کار و مخاطبان و ارباب رجوع ها داشته باشد و همچنین رنگی که در فضا به کار میرود الهام گرفته از نوع کسب و کار باشد. در کنار آن بهتر است به جنسیت و رده سنی مراجعهکننده ها نیز توجه داشته باشید.
2- استفاده از چه رنگی برای دکوراسیون داخلی دفتر کار مناسب است؟
انتخاب رنگ دکوراسیون دفتر کار بستگی به نوع کار و ارباب رجوع ها دارد، ولی اگر فضای در اختیار شما بزرگ و جادار باشد دست شما برای انتخاب رنگ باز است. ولی باید تناسب و هارمونی در فضا برقرار باشد و رنگی که برای دیوارها انتخاب میشود با کفپوش و قفسه و سایر وسایلی که در فضا وجود دارد هماهنگی داشته باشد تا احساس اطمینان و رضایت در ارباب رجوع ایجاد شود.
3- برای تزیین دفتر کار و دکوراسیون محیط کار از چه المان هایی میتوان کمک گرفت؟
برای تزیین دفتر کار باید توجه داشته باشید که شما در یک محیط کاری قرار دارید و خیلی از وسایل تزیینی گزینه مناسبی برای آن نیستند و در نهایت هم می توانید از یک سری گلدانهای گل طبیعی یا مصنوعی در فضاهای مختلف استفاده کنید و استفاده از تابلوهای هنری می تواند گزینه مناسبی برای تزئین دیوارها باشد. در ضمن می توانید از تابلو یا تصاویر مرتبط با کار خود هم استفاده نمایید.
4- چیدمان دکوراسیون محل کار و دفتر کار باید چگونه باشد؟
وسایل در دکوراسیون دفتر کار باید طوری چیده شده باشند که هر چیزی در جایی قرار داشته باشد که استفاده از آن باعث صرف هزینه و انرژی زیادی نشود و تمام موارد مورد نیاز در اطراف هر فرد باشد تا راندمان کار بالا برود.
5- برای طراحی یک دکوراسیون شیک در محل کار مهمترین فاکتورها کدامند؟
بهتر است برای رنگ دفتر کار و طراحی، تناسب را در نظر بگیرید و چینش میز و صندلی ها در اتاق کار دارای نظم و ترتیب باشد و تمام وسایل به صورت منظم و شماره بندی شده در قفسه ها و فایل های اداری باشند و یک قسمتی برای یادداشت ها و نوت ها در نظر گرفته شده باشد. در کنار تمامی موارد نورپردازی مناسب در اتاق کار و استفاده از گیاهان طبیعی میتواند فضای مطلوب تری برای کار با انگیزه تر فراهم کند.
6- نحوه ثبت پروژه دکوراسیون محل کار به چه صورت می باشد؟
برای ثبت و شروع پروژه ابتدا درخواست کننده باید تعدادی عکس از فضاهای مختلف و با زاویه مناسب گرفته و به همراه نقشه ساختمان برای ما ارسال نماید ، علاوه بر آن هر گونه اطلاعات جزئی و بیشتر، در اجرای هر چه بهتر پروژه تاثیر گذار خواهد بود.
7- آیا تمامی مراحل اجرایی پروژه توسط تیم دکور پلاس انجام می شود؟
بله، از طراحی تا بازسازی و اجرای دکوراسیون تماما توسط تیم دکور پلاس اجرا می گردد .
8- انجام هر پروژه طراحی دکوراسیون محل کار چقدر زمان می برد؟
مدت زمان انجام هر پروژه متفاوت بوده و به تعداد و ابعاد فضاها و نوع طراحی انتخابی شما بستگی دارد.