دکوراسیون داخلی دفاتر اداری
اسفند 10, 1401
۰ نظر
دکوراسیون دفتر کاری در واقع همان توجه ویژه و ایجاد هماهنگی میان کلیه اجزا شامل دیوارها، کف، سقف ، مبلمان ، نورپردازی و سایر المان هایی است که هویت یک فضا را ایجاد می کنند.آنچه امروزه در طراحی شرکتها بسیار مهم است انعطافپذیری و خاص بودن دکوراسیون است.
چهار ویژگی مورد توجه در طراحی فضای دفاتر اداری شامل موارد زیر است:
۱- هماهنگی و یکپارچگی بصری
۲- رنگ آمیزی
۳- نوع مبلمان (ارگونومیک)
۴- نور طبیعی و روشنایی
سبک دکوراسیون دفاتر اداری انتخاب شده چه به صورت باز (Open Office) یا بسته (Private Office) باید متناسب با تعداد کارمندان، مساحت و عملکرد دفتر کاری خلق شده، باشد. همچنین دکوراسیون دفتر کار باید به صورتی باشد که اگر شخصی وارد دفتر کاری گردید کاملا اداری و رسمی بودن این مکان را احساس کند. چیدمان درست مبلمان تأثیر زیادی برای به وجود آوردن این حس دارد.
در طراحی دکوراسیون دفاتر کوچک اداری توجه به چهار نکته زیر جهت کوچک دیده نشدن فضا ضروری می باشد:
۱- دیوارهای فضای اداری کوچک باید به رنگ خنثی و روشن باشد.
۲- عدم نور کافی، فضا را کوچکتر نشان می دهد.
۳-یکپارچگی طرح صندلی و میزهای اداری.
۴- میز باید به گونه ای باشد که فضای ذخیره سازی و حداکثر فضای کف را نیز فراهم نماید.